Jawa 50 - Motorower dla każdego. "Mopliki" Motorowery Jawa 50, Romet, Simson, Solo 712,715

Idź do spisu treści

Menu główne:

SERWIS

Regulacja gaźnika
Gaźnik reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku.
Regulację przeprowadza się w następujący sposób:
1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza.
2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika.
3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika.
4.Następnie przymykać przepustnicę.
5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej.
W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy.
Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.

Ustawianie magneta
1.Luzujemy śruby trzymające magneto.
2.Kopiemy w kope do momentu głagkiego obrotu koła magnesowego.
3.Dokręcamy śruby trzymające magneto .
4.Sprawdzamy iskrę na świecy.


Kolejność kabli na iskrowniku:
1. Młoteczek
2. Uszczelka płaska
3. Kowadełko
4. Uszczelka wchodząca do środka otworu w kowadełku
5. Uszczelka płaska
6. Kable (obojętnie w jakiej kolejności):
-Kondensator
-
Cewka N/N (niskiego napięcia; ta w iskrowniku)
-
Cewka W/N (wysokiego napięcia; ta na ramie)



Instrukcja Schemat elektryki
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego